Social Icons

Wednesday 4 September 2013

LATIHAN SUKAN SKBU

Selamat Sejahtera dan Salam 1 Malaysia,
    Pada hari ini (4 September 2013) pihak sekolah telah mengadakan latihan rumah sukan pagi dan petang mengikut rumah sukan masing-masing. Selaras dengan hasrat kerajaan dalam melancarkan kempen 1 Murid 1 Sukan, latihan sukan ini secara tidak langsung menyambut baik hasrat kerajaan untuk melahirkan murid yang aktif dalam sukan.
    Latihan sukan ini diadakan untuk memilih para peserta yang berbakat dalam setiap acara kejohanan sukan yang akan dipertandingkan pada setiap tahun. Selain itu juga para guru dapat mengasah bakat sukan dalam diri murid-murid disamping dapat mengenalpasti murid-murid yang berpotensi untuk mewakili sekolah dalam acara sukan.
    Latihan bagi sesi pagi diadakan pada sebelah petang manakala sesi petang diadakan pada pukul 5 pm. Murid tahap II akan mengambil bahagian dalam acara balapan manakala murid tahap I akan mengambil bahagian dalam acara sukaneka. 
    Pihak sekolah dijangka akan mengadakan temasya sukan pada pertengahan bulan ini, justeru latihan ini dilihat mampu menyediakan murid dari aspek fizikal dan mental untuk menghadapi temasya sukan sekolah nanti. Pihak sekolah juga percaya para guru dan murid-murid sedang giat menyusun strategi buat rumah sukan masing-masing untuk membuat yang terbaik pada hari temasya sukan tersebut.

Sekian terima kasih.

Murid sedang mendengar taklimat oleh guru
Guru sedang memilih peserta yang terbaik

Murid sangat bersemangat untuk menunjukkan bakat


Antara peralatan yang digunakan


Murid dan guru sangat bersemangat menjalankan latihan sukan

No comments:

Post a Comment